Galvenie » 2011 » Jūnijs » 20 » Pārdomas par sociālā pedagoga profesijas nākotni
23:07
Pārdomas par sociālā pedagoga profesijas nākotni

Pārdomas par sociālā pedagoga profesijas nākotni pēc Latvijas Sociālo pedagogu federācijas pārstāvju sarunas ar Vadības un sociālā darba augstskolas „Attīstība” rektora v.i. Dr.paed. A. Vilciņu

2011.gada 13.maijā Latvijas Sociālo pedagogu federācijas pārstāvji (priekšsēdētājs K.Keišs, priekšsēdētāja 1.vietniece L.Kūle, padomes locekle A.Adamoviča) tikās ar Vadības un sociālā darba augstskolas „Attīstība” rektora v.i. Dr.paed. A. Vilciņu. Tikšanās laikā tika pārrunāti būtiski jautājumi par profesionālu sociālpedagoģisko darbu Latvijā, t.sk., sociālā pedagoga profesijas integrāciju un sociālpedagoģiskā praksi Latvijā, profesijas nākotnes attīstības perspektīvām un „Latvijas Sociālo pedagogu federācija” sadarbību ar Vadības un sociālā darba augstskolu „Attīstība”. Dr.paed. A.Vilciņa informēja par iespēju sociālajiem pedagogiem apgūt izlīdzinošo mācību kursu un viena gada laikā iegūt sociālā darbinieka kvalifikāciju. Kā arī augstskola piedāvā dažādus sociālajiem pedagogiem saistošus tālākizglītības un profesionālās pilnveides kursus un seminārus. Profesore atzīmēja, ka sociālajiem pedagogiem ir iespēja atspoguļot savu pozitīvo pieredzi, publicējot rakstus žurnālā „Sociālais darbinieks”.

Sarunā par sociālā pedagoga profesijas perspektīvo attīstību, Dr.paed. A. Vilciņa iezīmēja 3 iespējamos profesionāla sociālpedagoģiskā darba attīstības virzienus:

ü      sociālā pedagoga darba vieta izglītības u.c. audzināšanas, sociālās aprūpes institūcijās,

ü      sociālā pedagoga darba vieta pašvaldības sociālajā dienestā,

ü      sociālā pedagoga darba vieta pašvaldības izglītības pārvaldē.

Pašlaik sociālie pedagogi sociālpedagoģisko praksi īsteno dažādās funkcionālās nozīmes institūcijās, ko arī paredz profesijas standarts. Barselonas deklarācijā 2003 teikts, ka pārdomas par praksi un profesionālo konceptuālo sistēmu ir daļa no sociālo pedagogu kompetencēm. Sociālie pedagogi ievieš sociālo pedagoģiju praksē un sociālpedagoģiskā prakse veido sociālā pedagoga profesiju. Atbilstoši Barselonas deklarācijā teiktajam paši sociālie pedagogi lielā mērā nosaka profesijas attīstības virzību un pilnveido sociālpedagoģiskā darba praksi. Ir pagājuši 13 gadi kopš sociālais pedagogs īsteno sociālpedagoģisko praksi Latvijā. Tas ir pietiekams laiks, lai varētu atskatīties uz profesionālās darbības pieredzi, izvērtētu sociālpedagoģiskā darba praktisko pieredzi un noteiktu sociālpedagoģiskās darbības efektivitāti un rezultivitāti katrā funkcionālās nozīmes institūcijā, neaizmirstot, ka atbilstoši profesijas klasifikatoram sociālais pedagogs ir izglītības jomas vecākais speciālists.

Latvijas Sociālo pedagogu federācijas mērķis ir sociālpedagoģiskās domas un profesionālās darbības attīstības Latvijā veicināšana, apvienojot sociālos pedagogus vienotā struktūrā. Šī mērķa ietvaros ir būtiski veikt profesionālās sociālpedagoģiskās darbības pieredzes izvērtējumu un sociālpedagoģiskā darba attīstības virzību.

LSPF priekšsēdētāja 1.vietniene L.Kūle

Kategorija: Padome | Skatījumu skaits: 1960 | Pievienoja: Kristaps_Keišs | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
avatar